Pentru inaugurarea de duminica a cabinetului de life coaching, am pregatit special un tort racoros din fructe cu mousse de iaurt si frisca.  Am mancat pt prima oara tort de genul asta la o petrecere pe 7 ianuarie. Mi-a placut, am cerut reteta, si acum o impart cu voi.

Aveti nevoie de:

Un inel de tort detasabil de diametru minim 28 cm

Pt BLAT: 250 g piscoturi
200 gr unt

CREMA 1: 400g iaurt cu fructe (am ales capsuni)
o cutie compot caise
2 plicuri gelatina
200 ml smantana pt frisca naturala
un plic intaritor frisca
zahar pudra dupa gust

CREMA2: 400 g iaurt clasic si o cutie  compot caise
2 plicuri gelatina
200 ml smantana pt frisca
un intaritor frisca
zahar

ORNAMENT: un plic “tort-gelee” rosu
2 linguri zahar
250 ml suc fructe padure (sau apa)

Fructe: 4 kiwi, 2 banane mari, o portocala, caisele din compot.

Preparare Blat:  Topim untul, se sfarama piscoturile,  dupa care se amesteca cu untul topit. Eu am sfaramat piscoturile in cateva secunde cu un blender robotel. Am auzit ca se pot sfarama si cu ciocanelul de snitele, dar dureaza mult mai mult.

Tapetam blatul in inelul de tort, il presam cu degetele si il punem in congelator pana terminam de facut prima crema.

Preparare Crema 1:  Se pun la inmuiat doua plicuri de gelatina in zeama de compot. Caisele le pastrati pentru decor.
Se prepara frisca naturala din smantana: Am cumparat smantana de la Milli, special pt facut frisca. Pentru a iesi bine frisca, smantana trebuie sa stea macar jumatate de zi la frigider, chiar si recipientul unde o vei mixa e indicat sa fie ft rece. E bine sa aiba intre 18 si 30% grasime.  Se bate cu mixerul la prima treapta 1 min, dupa care se adauga cate putin tot plicul de intaritor plus 1 plic zahar vaninilat.

Poza de mai jos am facut-o cand nu era destul de intarita. Am mai mixat-o cam 2 min, si arata ft bine.

Frisca se toarna peste iaurtul de fructe si se adauga zahar dupa gust, se omogenizeaza. Gelatina se incalzeste pana la topire (nu sa fiarba). Dupa, se toarna peste frisca si iaurt, se mixeaza usor. Se toarna crema peste blatul de piscoturi.

Bagi iar la congelator 2 min, timp in care tai fructele pt a le pune peste prima crema. Fructele se aseaza deasupra. Se da din nou la congelator.

Preparare crema 2: se procedeaza ca la prima crema, doar ca se face cu iaurt clasic. Se scoate forma din congelator si se toarna crema a doua. Puneti iar 2 min la congelator pana pregatiti fructele de decor.

Mie mi-a incaput la fix:

Preparare ornament: Plicul de tort gelee cu doua linguri de zahar si 250 ml suc de fructe de padure se pun la fiert un minut. Se toarna peste crema 2, dupa care se pun fructele. Eu am facut invers, si nu prea a iesit frumos. :)) Dar data viitoare stiu cum sa procedez.

Mai puteti pune compot (fara fructe) in blatul cu piscoturi, odata cu untul pentru insiropare.

Se lasa minim 1 ora in frigider. Inainte de servire, se scoate inelul.

Poze cu tortul din timpul inaugurarii:

