2. Jurnal de sarcină – 2 liniute!

Sunt extrem de fericita!  Dumnezeu intr-adevar tine la mine si ma consider cu adevarat norocoasa. Stiti cat de mult imi doream un copilas anul asta (favorabil in luna nasterii mele, noiembrie), iar in primavara asta am aflat ca voi fi mama!

Mi-am cumparat testul de sarcina  sambata (fara sa stie nimeni din familie), si mi l-am facut duminica dimineata. Toata noaptea (de sambata spre duminica) am avut emotii si am adormit cu greu… de parca as fi avut un mare examen a doua zi.  La 7  m-am trezit (tot din cauza emotiilor) si m-am dus sa fac testul. In alea 5 minute de asteptat nici nu va imaginati ce simteam. Imi apareau tot felul de ganduri: „Daca nu am ramas, offf, ce dezamagire… dar daca am ramas? Ce bucurie! Si ce norocoasa as fi chiar de la prima ovulatie si prima incercare sa fi ramas insarcinata.”

Si acum tin minte! S-a facut 7:18 si am tras clapita: 2 liniute! Doar ca a 2 a era putin cam stearsa, si eram usor nesigura…  stiam 95% ca e bebe.  Si totusi imi cumparasem ultimul test  Sure Check care a aparut, si scrie pe cutie ca este 99,9% sigur. Peste 2 ore dupa ce m-am linistit, am imprastiat prin toata casa biletele cu indicatii pana la ultimul biletel pe care scria vestea cea mare. Stiti despre ce joc vorbesc, nu? Jocurile astea le-am  facut toata viata de cand eram mica (si ma jucam astfel cu fratele meu… doar ca la sfarsit nu gasea un biletel cu o veste, ci un cadou) pana la facultate (mai tii minte Onix?).

Duminica seara, iar am adormit greu… nu puteam sa realizez ca in mine se afla o mica fiinta de 1,5 mm. Aveam de gand sa repet testul marti, sa fiu 100% sigura ca e sarcina, dar am fost convinsa sa il fac luni dimineata la serviciu de catre cumatrul meu. Chiar el s-a dus entuziasmat la farmacie si mi-a luat doua teste.

Am facut un test, si nu puteam sa trag clapita de emotii. Asa ca s-a uitat Irinel si mi-a spus: „Cumătră, ești însărcinată!”

I-am tras repede testul din mana sa vad cu ochii mei. Si era clar pozitiv! Joi am programare la doctorul meu ginecolog, de abia astept sa vad bebele pt prima oara la echograf… chiar daca e doar un punct momentan.

Apropo, dupa metoda gestationala, am 4 saptamani si 2 zile de sarcina (dar bebelusul are doar 2 sapt si 3 zile). Uite ce se intampla cu ăla micu` saptamana asta:  blastocistul se implanteaza mai profund in endometru si locul de penetratie prin epiteliu este inchis de un cheag. La mijlocul saptamanii, el este complet prins de endometru si epiteliul de la suprafata acopera aproape in totalitate defectul peretului uterin. Incepe formarea cavitatii amniotice (care ulterior se va umple cu lichid) si forma initiala a placentei. Pana cand placentava fi complet functionala, sacul vitelin care este deja prezent, va hrani bebelusul.

De asemenea, in tot acest timp, se va dezvolta notocordul, care este organul primitiv al bebelusului si constituie inceputul creierului lui. In timpul acestei saptamani de sarcina el se va indoi si va bomba la un capat, formand creierul. Partea ingusta ramasa dupa umflarea notocordului va forma coloana vertebrala si nervii ce se vor raspandi peste tot.

Oare ce o sa am? fetita? baiat? sau poate chiar gemeni! vedem… :x

Poza testului de duminica am facut-o dupa o luna si ceva, de aceea se vede mai bine a doua liniuta…. faţă de cum am vazut-o eu in acea dimineata.

Testul de duminica

Testul de duminica

Testul de luni

Testul de luni, langa desenul facut de mine pe o pardoseala epoxi.