3. Jurnal de sarcină – Confirmare sarcină

Am 5 saptamani şi o zi de sarcină, după metoda gestaţională.  De când am aflat că sunt însărcinată ma trezesc in fiecare dimineata inainte sa sune ceasul cu vreo 2 ore (adica pe la 6-7) si foarte binedispusă. Stiti cum? Cred ca si voua vi se intampla. De obicei cand stiti ca aveti ceva interesant de facut, nu-i asa ca dimineata sariti imediat din pat si de abia asteptati sa incepeti ziua? In schimb, daca nu se anunta nimic important, vă trebuie mai mult timp să vă puneti in miscare, ba chiar ati mai dormi o oră in plus, nu?  Ei bine,  in fiecare dimineata, ma trezesc binedispusa si cu mult chef de viata. Simt ca am un motiv in plus sa cred ca viata e minunata, am un motiv in plus sa vreau sa muncesc! Sar din pat si ma duc la oglinda sa ma uit la burtica din profil :)) Nu e mare, arata ca atunci cand mananc fff mult… doar ca acum nu mai da inapoi, si e tot timpul asa, inclusiv dimineata. :))

Joi am fost la doctorul  ginec., a descoperit sarcina mea, era cat un punct. Si imi spune: „Exista o sarcină, cred ca are 4-5 saptamani”  Iar eu: „Are 4 saptamani si 5 zile dupa metoda gestationala, ovulatia a avut loc pe 27 februarie, deci embrionul are 2 saptamani si 5 zile!”   Nu a mai zis nimic. :D  Următorul control va fi dupa Paște, sa vada exact daca sarcina este normala, pentru ca acum era prea devreme  sa se vada asa ceva la ecograf. E posibil (dacă Doamne Doamne e bun cu mine si totul e OK) ca data viitoare sa aud cum ii bate inima. Sunt un pic tensionaata si ma rog in fiecare zi ca sarcina sa nu se opreasca din dezvoltare si nici sa fac vreun avort spontan. Doamne ferește! Doctorul mi-a spus sa am grija sa nu fac deloc efort, ca e foarte periculos in primele 3 luni, dar uite că duminică mi-a crescut adrenalina, făcând un pic de off road pe un drum accidentat, fără să vrem acest lucru. Am vrut sa ajungem la rămășițele si locul unde a avut casă bunicul meu patern, acum mai bine de 70 de ani, undeva pe niște dealuri. Si asta nu e tot, a trebuit sa car niste lemne din padure, pentru a putea iesi dintr-o dificultate.

Asa, sa revin… intre 21-25 de zile, inima primitiva incepe sa bata, iar bebe a implinit 22 de zile, astazi. Deci e posibil deja sa am inca o mica inimioara in corp…sau poate inca 2! :D

Ce se mai intampla cu bebele saptamana asta: placenta primitiva si cordonul ombilical au inceput sa functioneze. Sacul amniotic este acum vizibil ecografic si contine lichid amniotic.  Sistemul nervos central (creierul si coloana vertebrala), muschii si sistemul osos incep sa se dezvolte. Creierul si coloana vertebrala se dezvolta mai rapid decat restul corpului, dand impresia unei mici codite. Apar, de asemenea, plamanii si mugurii membrelor superioare si inferioare.