17. Jurnal de sarcină – Organizare Baby Shower

Inainte sa scriu despre organizare, va  anunt cum mai merge cu sarcina.  Sunt in saptamana 33. Azi am fost la eco, si fetita mea cantareste in jur de 2 kg. Totul e bine, se dezvolta normal :x

Mi s-a facut o injectie pentru pregatirea plamanilor  bebelusului la nastere (in caz de Doamne fereste se naste mai devreme de termen si nu ii are complet dezvoltati). Maine trebuie sa merg sa mai fac una. Fiecare gravida ar trebui sa faca aceste 2 injectii, dar din pacate putin doctori stiu sa le informeze.  De facut rau nu au ce rau sa faca, in schimb e bine sa previi. Rolul injectiilor: maturizarea si intarirea plamanilor plus prevenirea afectiunilor respiratorii. In caz de aveti probleme cu sarcina, e posibil ca doctorul sa va recomande sa faceti mai multe doze. Dar daca nu ai probleme, e recomandat sa faci doar 2, asa cum s-a procedat la mine.

Din tot ce se vede acum la ecograf si tinand cont ca nu am avut nicio durere de burta pana acum sau alte complicatii legate de fetita, doctorul mi-a spus ca pot naste natural. Ma rog sa fie totul bine si in urmatoarele saptamani si sa duc sarcina asa cum am dus-o in ultimile 33 de saptamani :D.

~ …~

Astazi am fost la cumparaturi pt organizarea Baby Shower-ului de duminica asta (3 octombrie)… am cumparat multe baloane metalizate si tot felul de minunatii de insirat pe acolo. Sper sa iasa ceva dragut (revin cu poze dupa petrecere). Daca nu ati auzit pana acum de Baby Shower Party, voi descrie in mare care-i treaba cu aceasta petrecere:

– Este o traditie americana care consta in organizarea unei petreceri intre fete, inainte de nasterea copilului (eu voi chema si partenerii fetelor).

– Petrecerea se da in general in lunile 7-8 de sarcina, cand sosirea bebelusului este iminenta, dar mama este inca in forma.

– Ea este organizata fie de viitoarea mama, fie de prietenele ei care doresc sa-i faca o surpriza. Simbolistica Baby Shower-ului este renuntarea la viata de fata si sarbatorirea lipsei de griji, inainte de schimbarea completa a modului de viata.

-In cadrul petrecerii se daruiesc dulciuri si mici cadouri: carti de copii, biberoane, imbracaminte pentru cel mic si tot ce are legatura cu bebelusul.

-La petrecere se joaca diverse jocuri specifice ca de exemplu: concurs cu cine ghiceste ce fel de mancare pentru bebelusi se afla in borcanele, dupa ce se gusta in prealabil,  cine aproximeaza cel mai bine cat de mare este burta gravidei cu fasii de hartie sau cine aproximeaza cel mai bine data nasterii (dupa nastere, ne dam seama cine a castigat).

In America se servesc in special dulciuri si punch de fructe (non-alcoolic). Dar eu voi organiza cu mancarica, dulciuri, alcool pt barbati, etc :)) M-am interesat cum se face punch-ul de fructe, si mi se pare interesant.

Ingredientele sunt:
1 litru de suc proaspat de portocale
1 litru de suc de merisoare indulcit
0,5 l de suc de ananas
1 ceasca de suc de limeta sau suc de la 5-6 limete proaspete
1 litru de bautura de ghimbir, racita
Cuburi de gheata

Cei 5 pasi sunt:

  1. Raciti toate ingredientele, daca se poate. Aceasta regula nu este cruciala, dar ajuta la mentinerea acidului din bautura de ghimbir si face ca mai putina gheata sa se topeasca si sa dilueze punch-ul.
  2. Combinati sucurile de fructe intr-un bol de punch si amestecati bine.
  3. Amestecati sucul de ghimbir usor si incet, incercand sa nu eliberati prea mult acid.
  4. Gustati din punch si mai adaugati suc daca este nevoie.
  5. Puneti cuburile de gheata in bolul cu punch si serviti.

Intotdeauna mi-am dorit sa imi pun punch din bol cu polonicul (asa cum am vazut in filme), dar daca nu am timp sa il prepar, raman pe must si gata! :))

Invitatiile pt petrecere le-am facut saptamana trecuta si arata asa: click!

V-am mai promis poze:

In a treia poza de la balul mascat veti observa ca a fost surprinsa

lovitura fetitei mele, data cu manuta (sau piciorul).

-> apasa click pe poza pt zoom. :)

 

Lasă un comentariu

