20. Jurnal de sarcină – Strabunica mea a implinit 91 de ani!

O mai tineti minte pe strabunica mea? Scrisesem acum un an despre ea aici.

Azi a implinit 91 de ani, si am fost iar in vizita cu tort si cadouri. :) De abia astept sa ma duc in noiembrie sau decembrie cu fetita mea, sa le fac o poza impreuna: stră-străbunica și stră-strănepoata. Si o sa mai vreau sa fac o poza, numita „5 generatii”:  strabunica mea, bunica mea, mama, eu si fiica mea. Toate avem ochi albastri… oare iese si fetita mea cu ochii albastri? :)))

Am ales un tort funny, să o înveselesc și mai tare:

~…~

Jurnal de sarcină

Sunt in saptamana 35. Mai am cam 20-30 de zile si nasc. La majoritatea copiilor dezvoltarea fizica este completa pana in aceasta saptamana. Dezvoltarea rinichilor a ajuns la final, iar ficatul a devenit functional. Desi sistemul nervos  este inca in dezvoltare, plamanii sunt aproape complet dezvoltati si continua sa produca surfactant (o substanta indispensabila pentru schimbul de oxigen din plamani).  In ultimele luni, cel putin, mi-a mutat organele dupa bunul plac, iar zilele astea va mai face o miscare si va muta inima putin mai in stanga, pentru a-si face mai mult loc. Deja am inima in mainile ei :))  La aceasta varsta a sarcinii, tot sangele meu merge la burtica… literalmente. Aproape 1/6 din cantitatea totala de sange este transportat catre uter.

Acum incepe cea mai rapida crestere in greutate din toata perioada de sarcina, si anume 200-350 de grame in fiecare din saptamanile ce urmeaza. Normal ar fi trebuit sa iau pana acum 12-15 kg, dar am luat doar 8 kg. Sper sa seman cu mama mea si sa nu iau mai mult de 10 kg (bilant).

De cand se vede vizibil ca sunt insarcinata, am parte de o atentie deosebita din partea anumitor persoane. De exemplu, azi cand mi-am dus masina la spalat la Petrom (inca port centura si conduc -> si o sa fac asta chiar si daca as ajunge sa am 40 de sapt), tipa de la caserie mi-a dat din partea „casei”  un baton de ciocolata Mars….( „poate ii este pofta bebelusului”).  Foarte dragut gestul. Si am mai primit mici atentii din partea unor persoane straine, in ultimile luni.   Cand nu voi mai fi insarcinata, ar trebui sa imi pun o „burtica falsa” din cand in cand, daca vreau ca lumea sa se comporte atent/frumos cu mine. :D Nu incercati voi primii sa vedeti reactiile? :)) Sa stiti ca e super sa nu mai stati la coada… ;)

Lasă un comentariu

