21. Jurnal de sarcină – 9 luni!

De 6 zile sunt în luna a 9-a (am 36 de săptămâni). Mai este atât de puțin…

Pe ultima suta de metri alerg innebunita prin magazine sa dau comanda pentru ce mai am nevoie la noul apartament. Ieri am mers incontinuu de dimineata pana la 18:00, cand am ajuns acasa.  Si nu ma refer la mers usor, ci alert. E posibil sa ma mai vedeti si alergand prin oras :))  Sunt o gravida activa, ce se comporta ca o femeie normala… asta sper sa ma ajute la nastere :))  Doctorii recomanda sa mergem mult toata sarcina, pentru a naste natural usor. Acum mai trebuie sa am si putin noroc si gata! :))  Saptamana asta am rezolvat cu o parte din draperii si perdele.  Maine ma duc sa caut ciucurei si accesorii. Unde se gasesc multe accesorii pentru perdele in Bacau? Am impresia ca in Adal, nu? Voi lasa sectiunea de comentarii deschisa pentru persoanele care stiu sa imi raspunda.

Sunt atat de emotionata! Am lasat la o parte superstitiile si i-am cumparat mai multe hainute. De fapt, mereu ii cumpar cate ceva. Astazi am dat comanda si de carucior… ajunge cam in 48 de ore. Nu i-am mai cumparat de la Inglesina asa cum imi doream… nu se merita sa dau 50 de milioane pe un carucior cu landou si atat. Cel pe care i l-am cumparat este 2 in 1 (landou + carucior sport cu 3 roti), si costa de 3 ori mai putin. Acum cateva zile am recitit tot jurnalul de sarcina de pe blogul meu, si nu imi venea sa cred cat de multe detalii le uitasem. E atat de bine ca am scris prin tot ce am trecut in decursul acestor 9 luni. As putea resimti oricand sentimentele pe care le-am avut in ziua cand mi-am facut primul test de sarcina, cu ajutorul unui simplu post. Acest post! (am adaugat de curand si poze cu testele).

Si daca tot am facut bine si am notat mai multe amanunte in trecut, ia sa mai notez ceva si din prezent:

– azi am facut ultimul set de analize la sange.  In sarcina am facut de 4 ori aceste analize.

– am 96 de cm in circumferinta burtii.

– momentan am + 9 kg.

– uterul cantareste aproape 100 de grame, prin el curgand 500-600 ml de sange pe minut (spre comparatie: inainte de a ramane insarcinata, acesta cantarea doar 50 g, prin el curgand 5-10 ml de sange pe minut).

Ce se intampla cu bebelusul saptamana aceasta:

– de acum si pana la nastere, rata de cresterea in greutate se reduce la 25-30 de grame pe zi, probabil pentru a-si conserva energia pentru efortul din timpul nasterii;

pielea fetitei a devenit roz si fina, iar depozitele subcutanate de grasime fac gropite la genunchi si coate si cute pe gat si incheietura mainii;

– gingiile sunt foarte rigide;

– bebelusul este aproape complet dezvoltat si poate fi considerat copil nascut in termen odata cu incheierea celei de-a 36-a saptamani. Deci daca nu nasc pana vineri, cand intru in sapt 37… sunt pe drumul cel bun! :))

– zilnic bea 2-3 litri de lichid amniotic;

– sta la caldurica, desi e urat afara – am 37 de grade in interiorul burtii;

– lanugo, puful care-i acoperea corpul, a disparut complet;

– inchide si deschide ochii, dupa cum este expusă cu fata la umbra sau lumina. Acest lucru inseamna ca celulele vizuale din retina sunt stimulate la fel ca cele ale unui adult, aflat in intuneric.

Astazi este  ziua fratelui meu mai mare.  Hai multi ani, Schwartzmuller! Sa dea Domnu` sa ai parte de o nepoata sanatoasa… :)) Si acum cateva poze facute in sapt 36.

Barza incepe sa imi dea tarcoale… peste cateva saptamani va veni cu cineva in vizita la mine! 

Daca treceti prin fata casei mele si vedeti ca barza va zbura de la mansarda la etajul 1, in dreptul camerei mele, inseamna ca am nascut!

5 thoughts on “21. Jurnal de sarcină – 9 luni!

  1. Felicitari,mai ai inca putin si vei deveni mamica. Succese! Cred ca acum va ginditi la nume pentru ingerasul din burtica ta.Ati ales nume lui BeBe?
    Iar de accesorii pentru cameruta,le gasesti usor in magazine micute de croitorie(acolo sunt multe bijuterii,mergeluse si multe alte lucruri frumoase)!

    Apreciază

  2. Multumesc! :)
    Am gasit azi ce imi doream la Sophia Incredibile India, de pe Marasesti 4. :) Numele l-am ales dinainte sa raman insarcinata… :D

    Apreciază

  3. Profit de ocazie c-ai deschis sectiunea comentariilor, sa-ti spun ca „te citesc” de cateva luni, cred.. Oricum, saptamanl intru sa vad dac-ai mai scris ceva. Cand ai facut sondajul cu ce-o sa fie, baietel sau fetita, desi tu erai aproape sigura ca-i baiat, eu am vrut sa optez ca-i fetita. Fara niciun motiv anume, pt ca nu te cunosc(Nu sunt din Bacau). Ti-am dat cerere pe FB, de mult, dar nu ai acceptat.
    Iti doresc o viata cel putin la fel de frumoasa ca cea de pana acum! Sa ai o nastere usoara si frumoasa, si fetita sa fie sanatoasa!

    Apreciază

Lasă un comentariu

