Schimbari…

Ce nopti linistite am, nici nu visam la asa ceva acum 3 luni cand ma trezeam din ora in ora. In luna a 2a, Roxalia avea program de spectacol seara. Plangea daca nu o plimbam, daca nu ii citeam povesti, sau nu ii cantam pana sa adoarma. Asa ca in fiecare seara incepand cu ora 21 trebuia sa ii pregatesc o poveste din Ion Creanga (ii citeam pe diferite accente/roluri si asta o atragea), aveam program de cantat, dupa care o plimbam pana usor, usor i se inchideau ochii. Tot spectacolul asta tinea cam 2-3 ore. Daca nu ar fi tinut atat de mult, mi-ar fi aratat ea un show din „operă” de 2-3 ore. :)) De obicei dupa spectacolul oferit de mine, adormea pe la 1. Rareori adormea la 23 si mi se parea „ a 8 a minune a lumii” :))

Acum e atat de bine. Ora ei de somn e in jur de 23:30 si adoarme fara spectacol, dar trebuie neaparat sa o tin langa mine pe pat sau in brate. Pentru “alăptic” se trezeste de vreo 2 ori pe noapte, dar nu plange pentru a ma trezi…ci incepe sa se foiasca.

Am avut tentative sa o culc in patutul de langa patul meu, dar nu am putut sa o las departe de mine. E mai bine asa plus ca ma incarc cu energie pozitiva de cate ori ma trezesc alaturi de ea. Probabil unii sunt de parere ca trebuie sa o invat sa doarma singura pentru a nu se invata rasfatata. Asa gandeam si eu inainte sa citesc mai multe studii psihologice despre copii. Bebelusul nu vrea decat sa simta ca este protejat. Cum sa isi lase o mama bebelusul sa planga pentru a se obisnui singur? Cand plange inseamna ca are nevoie de ceva, nu se simte in siguranta. E prea mic sa isi dea seama ca astfel, prin plans, umbla la sentimentele mamei. E important ca un bebelus sa isi petreaca zilele si noptile cat mai mult langa mama, pentru a se dezvolta neuro-psihic, pentru a nu a avea parte de traumatizari, ce mai tarziu (in adolescenta) se vor transforma in complexe, tulburari pe plan afectiv si frustari. Eu cred in aceasta perioada privilegiata, cand se realizeaza cele mai trainice legaturi intre mama si copil. Si aceasta perioada este acum, nu dupa 2 ani. Aceasta legatura precoce isi va exercita influenta pe tot restul vietii. Si eu vreau ca al meu copil sa ma iubeasca si sa fie atasat de mine. Calitatea atasamentului unui copil reflecta, in fond, calitatea relatiei dintre mama si copil. Dar asta nu inseamna ca vreau sa faca parte din acei copii care “umbla doar dupa fusta mamei”. Iar la acest aspect se lucreaza dupa 2 ani, cand copilul isi dezvolta personalitatea si intelege altfel lucrurile.

Din alt punct de vedere pentru oamenii panicosi: dorm neclintita si iepureste, o verific mereu pe Roxalia si nu exista riscul de asfixiere. Mai degraba exista riscul de moarte subita cand lasi bebelusul singur in pat pentru mai mult timp: daca doarme pe burta exista posibilitatea de asfixiere prin obstructia cailor respiratorii sau atunci cand isi poate trage paturica peste fata; iar cand doarme pe spate se poate ineca cand regurgiteaza. Singura pozitie buna este pe o parte, dar singurul lucru rau este ca oricand poate reveni pe burta sau pe spate. Pentru a preveni SMSS este bine sa iti supraveghezi bebelusul foarte des in primele luni de viata, indiferent daca dormi sau nu cu el in pat.  Aici am un bonus, pentru ca nu trebuie sa imi intrerup somnul de zeci de ori, sa ma ridic din pat si sa ma duc la ea, ci doar deschid ochii pentru o secunda, o verific si adorm instantaneu.

Si ce poate fi mai frumos decat atunci cand te trezesti si o prinzi cand se uita la tine, neclintita, cu o privire senina si plina de iubire, analizandu-te? De parca ar fi fost randul ei spre dimineata sa imi vegheze somnul. Privirile ei de dimineata imi infrumuseteaza toata ziua.

~…~

Roxalia isi schimba fizionomia pe zi ce trece…

Roxalia - 3 luni fix

Roxalia – 3 luni fix

One thought on “Schimbari…

Lasă un comentariu

