Când plânge copilul…

Au trecut 17 zile de cand Roxalia a facut primii pasi, iar acum merge din ce in ce mai bine. A invatat chiar sa mearga si cu papucei.

Merge cam 5-10 metri, cade in maini, se ridica repede si isi continua drumul. Pana face 11 luni, cred ca o sa mearga foarte bine. E ambitioasa, nu se lasa deloc, merge de-a busilea din ce in ce mai putin.

Nu se sperie cand cade, poate si datorita noua… nu ne speriem, nu tipam, ci pur si simplu zambim si ii spunem sa se ridice.

Am lucrat un pic si la partea cu lovitul. Daca se loveste, nu mai plange. Doar daca se loveste puternic incepe sa planga (cade de pe canapea, etc.).

Usor, usor am invatat sa cunosc de ce plange. Daca plange ca ii este foame, ca ii este cald,  ca vrea sa doarma, sau pur si simplu cand plansul este pentru ea o necesitate profunda.  Ma refer la frustrari. In general, toti bebelusii au frustrari, iar acest lucru apare ca o necesitate.  Bebelusul doreste ceva, dar nu se poate exprima. Uneori, cand doreste ceva, si ar putea comunica non verbal cu mama, aceasta lipseste. Ea are ceva de facut, iar bebelusul sta singur si nimeni nu are grija de el. Cand simte ca nimeni nu are grija de el, copilul incepe sa planga.

Uite aici imi dau seama, cand plange din senin. Eu niciodata nu o las nesupravegheata. Daca sunt in bucatarie, o vad… daca sunt in living, de asemenea o vad cum se joaca. Mereu o pandesc, sunt atenta sa vad cu ce se joaca si ce baga in gura. Se joaca, e vesela si deodata plange. Si ma uit la ea cum plange. Plange cam 7-10 minute. Si o las. Multi parinti nu pot face acest lucru. De obicei, mama alearga spre copil repede, sa-l convinga sa nu mai planga, sa il consoleze. Dar asta pentru ca plansetul lui o deranjeaza pe ea, pe tata, pe intreaga familie. Pentru ca plansetul copilului pare o tulburare. Toti incearca sa il convinga sa nu mai planga, ii da o jucarie, il iau in brate, fac orice numai sa nu mai planga, sa-l consoleze. Ei nu stiu ca daca i s-ar permite sa planga, el s-ar purifica, pentru ca astfel poate sa isi alunge frustrarile (de ex, neputinta de a face multe lucruri). In caz contrar, daca plansul lui este oprit prematur, frustrarile sunt blocate, si astfel ele se vor acumula. Pana si oamenii mari vor uneori sa planga pana se descarca.

Dupa cele 10 minute de plans, se intoarce la joaca ca si cum nimic nu s-a intamplat.

E foarte important sa cunosti cauza plansului, faci ce simti tu ca mama. Daca nu suporti sa iti vezi copilul plangand, nu-l lasa. Trebuie sa vezi dincolo de plans. Trebuie sa privesti altfel plansul, nu ca pe un zgomot deranjant. Daca asa il vezi, nu o sa intelegi nimic din ce am scris mai sus, ba chiar o sa ti se pare super ciudat, o sa zici “ce mama denaturata, isi lasa copilul sa planga”. Dar asta pentru ca nu ai citit cu atentie… trebuie sa analizezi fiecare fraza si nu sa citesti repede si cu superficialitate.

copilul plange din orice

5 thoughts on “Când plânge copilul…

  1. Sincer mi se pare ce-l mai corect asa….Iti dau dreptate si iti dau un exemplu si nu doar tie ci si celor care iti citesc blogul si sunt parinti sau viitori parinti…Am niste prieteni foarte buni ,ii respect foarte mult numai ca nu au acea vocatie pe care o au alti parinti de a intelege copilul…El tipa daca plangecopilul atat la copil cat si la mama ,ea il cearta daca plange pe cel mic…(poate e de vina si varsta 33,35)….Daca ,cade copilul ,s-a terminat sar ca arsi tipa unii la altii iar cel mic urla cat il tine gura….
    Sper din tot sufletul sa am puterea sa reactionez ca tine cand voi avea copil…Plus imi doresc sa nu fiu atat de disperata e normal ca,copilul sa cada ,e normal sa planga,e normal sa se impiedice (eu recunosc ca sunt o impiedicata)si e normal sa descopere singur sau singura obstacolele din jurul lor.
    Ma bucur ca nu esti o mama de aia cicalitoare care sa fie exagerat de grijulie….Bravo…

    Apreciază

  2. Linkul asta l-a pus cineva pe fb, sapt trecuta. :) Din pacate, am intrat repede pe el sa citesc articolul, fara sa vad cine l-a postat. Sper sa nu fi fost tu, iar aici pe blogul meu sa iti dai alt nume.
    In alta ordine de idei, din pacate, nu ai inteles prea multe din ce am scris. Si eram sigura ca multi nu inteleg, tocmai de aceea am scris in ultima fraza sa incercati sa intelegeti mult mai mult decat niste litere aruncate in cuvinte. Ma intristeaza acest lucru. Prea multa lume superficiala. :|
    Crede-ma, nu apar leziuni cerebrale cand lasi un copil sa planga 7 min, o data la 2 saptamani sau chiar mai multe saptamani. Sau tu crezi ca ea plange asa in fiecare zi? Probabil ar fi incercat sa planga in fiecare zi, daca eu i-as fi oprit plansul de fiecare data. Dar cum o las sa se elibereze, este din ce in ce mai vesela, si plange ft rar. Probabil tu ai citit acel articol, dar eu pe langa el am citit zeci de articole si carti despre copii, si am reusit sa imi inteleg atat de bine copilul si sa stiu sa aleg doar binele pt el. Sfat: citese OSHO (chiar toate cartile lui daca ai timp).

    Apreciază

  3. Mama spune tot timpul că un copil care plânge e un copil sănătos. Abia după ce ţi se pare că plânsul e exagerat de aprofundat sau de durată trebuie să-ţi pui întrebări. Tind să-i dau dreptate mamei.

    Apreciază

  4. Multi confunda CIO cu plansul de care spuneai tu.Una e sa iti lasi copilul sa planga minute sau chiar ore in sir si alta e sa il lasi sa se elibereze de enrgiile negative.Fetita mea ,Alexa plange cand nu se poate ridica singura in fundulet sau nu se poate intoarce de pe burta pe spate si plange (de fapt e mai mult marait,scancet nu e plans propriu zis) dar se ridica singura intr-un final.Dr Maria Montessori spunea „Sa nu faci niciodata pentru un copil ceea ce poate face singur”.In privinta cazaturilor,numai eu stiu ce e in inima mea cand cade dar incerc sa o fac pe puternica.Are un „obicei” …cade doar cu fata pe beton,asfalt.Pana acum nu a avut nici macar o zgarietura dar spaima e imensa.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu

