La multi ani, România!

De ce iubesc Romania si nu am ales sa plec afara? Acum un an ni s-a acordat sansa sa mergem in Noua Zeelanda pt un contract de 5 ani, in care nu am fi dus lipsa de nimic. Dar pt ce bun? Sa ai bani, dar sa nu ai absolut  toata familia langa tine? Sa nu ai toti prietenii langa tine,  sa iesi pe strada si sa nu iti auzi limba materna, sa nu te simti in siguranta…

Imi place sa calatoresc, sa vizitez multe tari, dar nu sa muncesc in afara Romaniei.

Acum 1 an jumatate, cand  am vazut care e treaba la Targul “Farbe – Ausbau & Fassade” din Germania (München), ne-am dat seama ca se cauta  mult tipul de pardoseli epoxidice pe care noi il producem si daca ne-am muta acolo pt 2 ani am strange o suma frumoasa de bani. M-as fi mutat un an, dar nu mai mult… si asta pt ca as fi luat-o ca pe o experienta, si nu un mod de a trai in alta tara. Mi-ar fi placut  acolo doar pt ca reluam sa invat germana, ca aveam sa vizitez locuri noi, sa cunosc oameni noi… dar asta pt un an maxim as fi putut.  Aveam unde locui, ar fi fost pus totul la punct intr-o clipa, dar am renuntat.  Acolo oamenii sunt prea reci, daca nu esti german te considera un „ ausländer”, au o parerea foarte proasta despre romani si Romania („o tara  mizerabila plina de tigani”). De ce sa ma chinui printre straini cand ma pot chinui si in tara mea si chiar sa reusesc? Sunt implinita aici.

Desi multi nu ar  fi stat pe ganduri in locul nostru: cei care nu cred ca se pot ridica pe propriile picioare in aceasta tara sau cei care considera Romania o tara josnica . Eu nu o consider asa. Ce vina are Romania, pt ca exista anumiti oameni care o trag in jos? Sa incercam noi, ceilalti, sa fim mai buni si sa o ridicam in sus si nu sa fugim in strainatate.

Romania este o continua provocare pt noi. Oricat de greu va fi, tot mai bine e aici… e locul pe care il voi purta mereu in suflet.

O iubesc pt frumusetile sale geografice. Sunt atat de multe locuri frumoase de vizitat.  Avem mare, avem munte, avem cele mai simple si totodata frumoase locatii in care ne putem reculege.

Se apropie sarbatorile de iarna. Craciun, colinde, Revelion, traditii frumoase, preparate culinare delicioase, atmosfera superba. Nu as petrece toate astea in alta tara. O singura data am prins Revelionul in Thailanda. Nu se compara cu Romania, e mult mai multa distractie la noi. Ori era de vina prezenta intregii familii?

Romania face parte din mine, iar eu fac parte din ea. Daca nu as iubi-o ar insemna ca nu m-as iubi pe mine. Aici m-am nascut, aici e normal sa mor.

Update! M-am gandit sa precizez ca asta simt eu, adica nu as fi implinita daca as locui mai multi ani in alta tara fara familie…iar asta nu inseamna ca as avea ceva cu cei care reusesc sa fie fericiti in alta parte.  Important este sa fim cu totii fericiti, indiferent de loc. :)

4 thoughts on “La multi ani, România!

  1. Minunate cuvinte…eu din pacate am ales sa plec din tara cu sotul meu,acum avem o fetita superba de 2 ani,poate gresesc sa spun din pacate,pentru ca eu consider ca nici o alegere nu este intamplatoare in viata.Dar ma regasesc in cuvintele tale,familia imi lipseste enorm…sarbatorile nu sunt aceleasi aici!Dar important e cum ai spus sa ne simtim impliniti oriunde am fi!Felicitari pentru familia minunata,numai bine si multa sanatate!

    Apreciază

Lasă un comentariu

