Ficăţei cu smântână şi ceapă

Aseara am incercat iar sa prepar ficateii altfel. Am decis sa ii fac cu smantana, ceapa si patrunjel.

Am folosit pt 4 portii:

– o tavita de ficatei (apx 500 gr)

– 4 cepe

– 200 ml smantana

– patrunjel

– sare, piper

– boia dulce (daca preferati)

– apx 50 gr unt (puteti folosi si ulei)

Dupa ce curatam si spalam ficateii ii punem in apa fiarta, si ii lasam la fiert cam 5 minute. Se scot si se taie in bucatele mici (6-7 bucatele la un ficatel).

Separat se pune la incins untul. Dupa ce se topeste se adauga ceapa taiata marunt. Se caleste cateva minute (eu am pus acum sarea pt a se inmuia mai repede ceapa + piper, boia).

Se adauga ficateii taiati, si se lasa la calit inca 5 minute.  In timpul asta puneti separat un ibric de apa pt a se incalzi.

Dupa ce s-a incalzit bine, se toarna peste ficatei.

Se lasa asa timp de 15-20 minute.

Puneti  intr-un bol mic 3 linguri faina si cateva linguri de sos format de la ficatei. Se amesteca bine pana nu se mai vad bulgarasi de faina.

Cand au trecut cele 15-20 de min,  adaugi ce ai in bol plus  smantana peste ficatei. Se lasa pana da in clocot. Dupa ce inchideti focul, puteti adauga patrunjelul tocat.

Felul de mancare merge foarte bine cu mamaliguta. Dupa ce am gustat, ne-am dat seama ca trebuie si salata. Am ales muraturi – gogonele.  Pt astazi mai am 2 portii, si o sa incercam sa mancam cu varza murata, am impresia ca o sa se potriveasca si mai bine :)).

Update! Am mancat cea de a doua portie cu varza murata si a fost excelenta combinatia. Mi-a adus de curand cineva, varza murata de la Garten Krone din Austria. E a doua oara cand mananc acest tip de  varza „cumparata” , si m-a surprins placut la fel ca prima data. E buna la gust, plus ca imi place cum e taiata (fideluta). Intr-adevar delikatess sauerkraut!

Iar la desert mi-a mai ramas o amandina din prajiturile de ieri. Aseara mi-a venit pofta de savarina, de eclere, de amandine, de bomboane fondante. Cineva mi-a facut o surpriza si mi le-a adus pe toate. :))

3 thoughts on “Ficăţei cu smântână şi ceapă

  1. Depinde de unde le cumperi, sunt anumite cofetarii care fac prajituri de te lingi pe degete. Imi place reteta pe care ai gasit-o tu, si e foarte simplu de facut… probabil o voi face, dar mai intai vreau sa folosesc tava de tarta cu Mos Craciun pe care am primit-o cadou, si cred ca voi face un clafoutis cu visine. E la fel, o reteta foarte simpla si foarte buna.

    Apreciază

  2. Vreau sa zic ca ficateii au fost deliciosi…Eu pentru craciun am o tava cu bradut ….si mai multe forme mici pentru turta dulce ….oricum astept alte retete sunt foarte inspirate…

    Apreciază

Lasă un comentariu

