Sincronicitate

Astazi s-a scris pe portalul de dezvoltare personala despre legile sincronicitatii.  ”C.G. Jung definea sincronicităţile sub aspectul coincidenţelor semnificative. La diferite intervale de timp, individul este confruntat cu o serie de evenimente ale căror mesaj converge către o idee foarte clară, înţeleasă la modul cel mai concret ca o lecţie de viaţă. Deşi raţiunea tinde să nege un anume sens al unor întâmplări care prin lipsa lor de cauzalitate par a fi separate, intuiţia trezită datorită unei emoţii copleşitoare în faţa unui „altceva” care însoţeşte toate aceste situaţii de viaţă, face ca evenimentele să se unească într-un complex „mesaj” din partea existenţei. Acest „mesaj”, deşi are numeroase valenţe, caută să trezească în om o nouă viziune asupra vieţii şi a drumului pe care, ca fiinţă conştientă, are menirea să îl urmeze.”

O singură sincronicitate poate conduce o minte deschisă către o stare de profundă uimire şi bucurie interioară, copleşită de o enigmă care a răsărit în mijlocul lumii. Totuşi există momente când astfel de sincronicităţi se înlănţuie mai multe într-o unică revelaţie, care de data aceasta capătă într-un mod absolut, amprenta Graţiei Divine. Acest „lanţ de sincronicităţi” nu numai că duce la o viziune a universului ca o reţea de legături tainice şi nebănuite (în filosofia orientală, numită tantra – „ţesătura magică a lumii”), ci mai presus de aceasta, ea face simţită prezenţa unei Puteri Divine Omniprezente, care mişcă totul şi care leagă totul într-o perfectă coerenţă.

Dau   exemple de cateva sincronicitati diferite pentru a intelege mai exact despre ce e vorba:

1. Ucidere din Razbunare. In 1883, Henry Ziegland a incheiat relatia cu prietena lui care, din disperare, s-a sinucis. Fratele furios al fetei l-a urmarit pe Ziegland si l-a impuscat. Crezand ca l-a omorat pe Ziegland, fratele si-a luat apoi propria viata. De fapt, Ziegland nu a fost omorat. Glontele i-a atins doar fata, oprindu-se intr-un copac. A scapat la limita. Ani mai tarziu, Ziegland a decis sa taie acelasi copac, care inca mai avea glontele in el. Uriasul copac parea atat de urias, incat a decis sa il arunce in aer cu dinamita. Explozia a propulsat glontele in capul lui Ziegland, omorandu-l.

2. Gemeni. Fratii gemeni, Jim Lewis si Jim Springer, au fost separati la nastere si adoptati de familii diferite. Intrucat nu se cunosteau, ambele familii si-au numit copiii James. Ambii James au crescut nestiind unul de celalalt, si amandoi au cautat instruire in domeniul protectiei legii , amandoi au avut talent la desen tehnic si tamplarie si fiecare s-a casatorit cu o femeie pe nume Linda. Amandoi au avut fii, dintre care unul a fost numit James Alan si celalalt James Allan. Fratii gemeni au divortat de sotiile lor si s-au casatorit cu alte femei – amandoua numite Betty. Si amandoi au avut caini pe care i-au numit Toy.

3. Coincidenta Regala. In Monza, Italia, Regele Umberto I, a mers la un mic restaurant penru a lua cina, acompaniat de aghiotantul sau, Generalul Emilio Ponzia-Vaglia. Cand proprietarul restaurantului a luat comanda Regelui Umberto, Regele a observat ca el si proprietarul restaurantului erau practic identici, la fata si la constitutie. Ambii barbati au inceput sa discute asemanarea izbitoare dintre ei si au descoperit mult mai multe similaritati: 1. Ambii au fost nascuti in aceeasi zi, a aceluiasi an, (14 martie, 1844). 2. Ambii au fost nascuti in acelasi oras. 3. Ambii s-au casatorit cu o femeie cu acelasi nume, Margherita. 4. Patronul de restaurant si-a deschis restaurantul in aceeasi zi cand Regele Umberto a fost incoronat Rege al Italiei. 5. Pe 29 iulie 1900, Regele Umberto a fost informat ca patronul de restaurant a murit in acea zi intr-un accident misterios de vanatoare, iar in timp ce acesta isi exprima regretul, un anarhist din multime l-a asasinat.

Mai sunt inca 13 exemple aici.

Dar sunt si sincronicitati mai simple sub forma secventelor numerice. Cea mai frecventa sincronicitate este a verifica cat este ora fix la ore de genul 13:13 sau 22:22…. sa nu imi spuneti ca nu vi s-a intamplat!

O sincronicitate  sub forma secventei numerice mi s-a intamplat recent si mie. Acum cateva zile am descoperit pe blogul meu un post scris pe 21 mai  2010 despre cum mi-as dori sa fie petrecerea de botez a fatului din burtica. Mi-am dat seama ca i-am facut petrecerea de botez pe 21 mai 2011 si asta fara sa stiu ca am scris acel post fix pe 21 mai, cu un an in urma.

Si-asa ajungem la urmatorul punct: sincronicitatile sunt legate strans de modul in care simti viata. Daca o simti ca pe o insiruire de evenimente cauzale fara noima, iar tu esti o frunza in vant, la mila providentei, atunci si posibilitatile se imputineaza. E o lege a vietii pe care o stim cu totii, care a fost repetata pana la saturatie de-a lungul vremii: Celui care are, i se va da, celui care n-are, i se va lua si putinul pe care il are. Inutil sa cauti moralitatea sau ‘bunul simt’ in chestia asta. Pur si simplu asa stau lucrurile, si ca vrem sau nu, in viata chiar asa se intampla.

Mi s-a intamplat ceva in gimnaziu, dar nu stiu cat de tare are legatura cu sincronicitatea, ci mai mult cu presimtirile. Inainte sa ies din casa si sa ma indrept spre scoala, ma dau cu un parfum. In momentul in care parfumul mi-a atins pielea, mi-a venit o scena in minte, cum ca la ora de informatica la laborator, colega  Geanina, va sta la primul calculator din dreapta clasei si va intreba cu voce tare „cine s-a dat cu gaz?”. Exact asa s-a intamplat.  Nici macar nu aveam de unde sa stiu la ce calculator va avea sa stea, pentru ca fiecare dintre noi isi alegea echipa si calculatorul pe loc. Si intrebarea asta ciudata de ce mi-a venit in cap?

Presimtiri de genul asta au fost multe in viata. Mi se intampla sa merg pe strada si sa imi vina in minte „dupa ce dau acest colt cred ca o voi intalni pe colega X”… si asa era.

Privind retrospectiv in ultimii ani sau chiar in toata viata, imi dau seama ca cel mai important lucru pe care l-am facut atunci pentru a-mi atinge scopul, a fost acesta: credinta nestramutata ca lucrurile nu pot evolua decat in directia dorita de mine.

2 thoughts on “Sincronicitate

  1. Foarte interesant ceea ce ai scris. Cu siguranta am patit si noi asemenea intamplari. Mi-a aparut in minte urmatoarea intamplare, dar sunt sigura ca daca stau mai bine sa ma gandesc au existat mult mai multe cazuri de genul acesta.
    In anul 2005 am sustinut examenul de obtinere al perimsului de conducere. Stiu ca eram in septembrie 13. Coincidenta sau cum ai spus si tu mai sus,sincronicitatea, a facut ca sa fiu pozitia 13 grupa 9, ceea ce inseamna ca era chiar data in care ne aflam : 13.09.2005. Am aflat ca numarul 13 mi-a purtat noroc. Ulterior buletinul era emis de sectia 13 in data de 13, sincer luna e neimportanta si nu imi mai aduc aminte.
    Pe moment am crezut ca totul va fii cu ghinion, totul 13 in jurul meu, mai ales ca imi doream sa iau cu brio examenul auto. Fiind pozitia 13 grupa 9, am fost aleasa pentru a fii martora in corectarea lucrarilor. Am gresit 2 intrebari, dintre care numarul 13. Nu as fii aflat niciodata acest lucru daca nu eram in comisia de corectare ca martora.

    Inca o situatie cutremuratoare, pe care doresc sa o impartasesc cu voi. Anul trecut sora mea pleaca in vacanta in America. Cunoaste, mergand in vizita, o familie de romani. Intamplarea face ca ea sa ajunga dupa ceva timp la acea familie si sa locuiasca cateva zile cu ei. Urmand sa se intoarca in tara, familia ii cere surorii mele numarul de telefon pentru a o contacta, sa stie cum a ajuns si daca este totul in regula cu voiajul sau. Atunci cand barbatul a notat numarul de telefon a ramas socat. Inainte de a o cunoaste pe sora mea, el viseaza numarul ei de telefon si il noteaza dorind sa joace la loto acele numere. S-a gandit ca numai Dumnezeu ii poate trimite acele numere, totodata viseaza si o fata care ii cere ajutorul. Fata era sora mea, iar acele cifre formau numarul ei de telefon. Totul s-a petrecut inainte ca sora mea sa ajunga in America si sa ii cunoasca pe acei oameni.

    Ma bucur ca am putut sa va impartasesc aceste intamplari, care pe mine m-au facut sa cred cu tarie ca in aceasta viata „nimic nu e intamplatort”!
    Cu drag,
    Diana

    Apreciază

  2. Pingback: Nu l-aș numi testament… | Confessions of a first time mom…

Lasă un comentariu

