Tiramisu rapid

Desi nu se compara cu acel tiramisu facut cu mascarpone si piscoturi, daca vrei sa pregatesti un tiramisu rapid, te ajuta cutia de la Dr. Oetker. Contine praful pentru crema, praful pt blat si 5 g cacao. Mai trebuie sa ai 850 ml lapte, 3 oua si 50 gr unt.

 

Pregătirea aluatului şi coacerea:
Praful pentru blat, ouăle, 50 ml lapte si untul se pun într-un vas şi se amestecă cu mixerul la viteză mică câteva secunde şi apoi 3 minute, la viteză mare. Compoziţia astfel obţinută se toarnă într-o tavă de 35 x 32 cm, unsă şi acoperită cu hârtie de copt. Apoi se introduce la cuptor, pe grătarul din mijloc.

Timp de coacere: 25 minute
Cuptor electric: 175 °C (preîncălzit)
Cuptor cu gaz: treapta 2-3 (preîncălzit)
Cuptor cu aer fierbinte: 170 °C (preîncălzit)

Dupa răcire, se îndepărtează hârtia de copt, iar blatul se taie pe orizontală în două părţi egale.

Pregătirea cremei şi însiroparea:
Pentru sirop se pun la fiert 300 ml lapte cu 3 linguri de zahăr. Se aşează prima jumătate de blat pe o tavă şi se însiropează cu jumătate din cantitatea de sirop. În prealabil se însiropează şi cea de-a doua jumătate de blat. Pe cutie scrie ca se poate pune dupa preferinta esenta de rom sau de migdale. Am ales sa pun de migdale, pt ca aveam deja in casa.

Într-un vas pentru mixer se pune praful pentru cremă împreună cu 500 ml lapte rece de la frigider şi se bate cu mixerul timp de 5 minute. Pe cutie scria ca se poate pune si smantana, si cum imi ramasese fix 500 ml de smantana pt frisca de la Milli, am ales sa o pun pe asta.

Prepararea prăjiturii:
Peste prima jumătate de blat însiropată se întinde jumătate din cantitatea de cremă pregătită. Se pune cea de-a doua jumătate de blat cu suprafaţa însiropată în jos peste stratul de cremă şi se însiropează cu cantitatea de sirop rămasă. Se adaugă restul de cremă. Se pudrează cu cacao.

Prajitura se poate servi după ce s-a ţinut minim 2 ore la frigider.

One thought on “Tiramisu rapid

  1. Azi am vrut sa fac si eu tiramisu si am intrat pe net sa caut o reteta, dar am gasit numai retete complicate si am renuntat. O sa incerc reteta ta ca vad ca este destul de simpla.

    Apreciază

Lasă un comentariu

