De ce nu trebuie sa mancam fructele dupa masa?

Stiam acest lucru de mica de la mama mea, care citeste foarte multe carti despre orice.  De cate ori imi spunea ca nu e bine sa fac un lucru, imi dadea si explicatia, doar ca eram prea mica pentru a tine minte tot. Am trait cu „fructele se mananca pe stomacul gol sau macar cu jumatate de ora inainte de masa” tot timpul asta, fara a stii care e de fapt explicatia exacta. Si de cate ori  ma gandeam la explicatie, imi spuneam ca o sa caut pe google, dar mereu uitam.

Ei bine, zilele astea am „rasfoit” o carte despre TAO, dar nu cea a lui Osho (care si ea ma asteapta in biblioteca, rugandu-ma sa o citesc), ci cea a lui Daniel Reid, cartea completa de medicina traditionala chineza.

Acolo am gasit explicatia si voi transcrie aici  fragmentul.

Fructele sunt alaclinizate si racoritoare, cu exceptia unor specii tropicale (ca mango), care au proprietati incalzitoare. Sunt foarte usor de digerat si de metabolizat, dar numai mancate pe stomacul gol. De fapt, multe fructe trec ca atare prin stomac direct in duoden, pentru a fi digerate la nivelul acestuia, ceea ce insemna ca, daca lasati fructul proaspat la urma, dupa o masa bogata, el va sta si va astepta in stomac pana cand celelalte alimente vor fi digerate, timp in care bacteriile il ataca si il fermenteaza, extragandu-i toate substantele nutritive si lasand in urma gaze si resturi metabolice. In ceea ce priveste fructele, cel mai bun sfat este: “Mancati-le separat sau renuntati la ele”. Acest lucru este valabil mai ales in cazul citricelor si al pepenilor. Fructele proaspete realizeaza o mai eficienta curatare a traiectului digestiv, comparativ cu legumele. O cale buna de detoxifiere si de echilibrare a pH-ului in intreg tubul digestiv este sa mancati numai fructe proaspete pentru o perioada de una pana la sapte zile. Este bine sa va marginiti la un singur sortiment de fructe in scop de curatare, cele mai indicate fiind grepfrutul, lamaia (sub forma de suc diluat cu apa), pepenele verde, marul, strugurii negri. Puteti manca fructul intreg sau sub forma de suc, ultimul fiind ceva mai eficace in scopul de curatare.

9 thoughts on “De ce nu trebuie sa mancam fructele dupa masa?

  1. este acasa la tine sau la local?
    mereu las comentarii dar nu raspunzi
    sint o domna de 6o de ani care iti citeste acest blog minunat.tel meu daca vrei sa vb este 0745834105 mi-ar face mare placere

    Apreciază

  2. Buna! tu esti cu cititul si documentatul….ce parere ai despre pastilele de slabit??? ma refer la acelea cu supa de varza, oare sunt eficiente? merci

    Apreciază

  3. Pentru dna Silvia: Este la un restaurant, la petrecerea de botez a fetitei mele. Raspund la aproape toate comentariile, si v-am raspuns la unul din cele 2 comentarii primite. De obicei nu leg prietenii cu persoanele pe care le intalnesc pe internet. Blogul il tin pentru prietenii din viata reala. Imi pare rau, dar timpul nu imi permite sa petrec minute in sir la telefon.

    Apreciază

  4. Buna, Ana! Nu am tinut niciodata o cura de slabire, si nu m-am documentat despre asa ceva. Doar am auzit ca nu sunt bune pastilele de slabit, de oricare ar fi ele. Mult succes!

    Apreciază

  5. În sfârşit am aflat cert de ce nu e bine să se mănânce fructe după masă, o să-i transmit şi surorii mele acest articol pentru că ea are obiceiul să le ofere un fruct fetiţelor ei după fiecare masă.

    Apreciază

  6. Buna, imi cer scuze ca intervin in discutie, Ana nu te mai gandi la pastile ptr slabit, au efect de moment! Da varza este foarte buna in curele de slabire, insa inlocuieste cina cu o supa de varza, mananca cu cel putin 3 ore inainte de somn si bea foarte mult ceai verde!

    Apreciază

  7. roxana,”urmaresc” blogul tau de vreo sapt.si sunt „suparata” ca nu mai postezi nimic.scrii fff frumos si numai lucruri interesante.astept sa „pui” ceva pe blog;)).te pup.o zi buna.

    Apreciază

  8. am inteles rostul acestui blog.Dar este f bine sa vb si cu alte persoane ca nu se intimpla nimic.Eui de exemplu seara de seara vb cu Oana Turcu Brancu si Cornelia Rednic pe blogul lor.Si vb si la tel putin nu stam cu orele.Imi place ca esti gospodina.Iti doresc binele din lume tie si fam tale

    Apreciază

Lasă un comentariu

