Cum să faci o rochiță / fustiță tutu?

Am făcut pentru prima oară o rochiță tutu pentru Roxalia. E simplu de făcut, dar e plictisitor și durează ceva timp.

De obicei când le cumpăram dădeam în jur de 100 de ron pe una. Iar materialul pentru rochia pe care am făcut-o nu a costat decât 18 ron (am cumpărat 6 m de tul alb).  S-a meritat să fac eu rochia.

Am măsurat-o pe Roxalia de la piept pâna în pamant și acum la 1 an și jumătate are 50 cm, iar în jurul pieptului are 48 de cm.

Am cumpărat un elastic mai gros, și l-am pus în jurul pieptului pentru a îl putea taia și coase exact. Să faceți elasticul mai strâmt, pentru că o să se lărgească cu cât o să puneți fâșiile de tul.

Se pregătesc fășiile. Am tăiat fâșii lungi de 120 cm, și subțiri de 7 cm (cu aproximație, nu contează daca nu sunt egale).  Lungimea pe care o tăiem este întotdeauna dublă plus 5 cm față de lungimea finală deoarece fâșiile sunt legate îndoit. Fâșiile nu vor rămâne drepte pe rochie ci se vor strânge un pic, de aceea e bine să calculați mai mult.

Am tăiat cei 6 m de tul în câte 5 bucăți de 120 cm, iar din fiecare bucată mi-au ieșit cam 30 de fâșii.  În total am avut apx 150 de fâșii.

Următorul pas: găsiți un înlocuitor al taliei fiicei dvs. De ex, eu am găsit un bidon de 5L, care avea 2 cm în plus față de cât are fetița mea.

Se pune elasticul în jurul bidonului (al manechinului). Se coase.

Îndoaie fâșia, prinde mijlocul ei între degete, după care scoate cele 2 fâșii printre elastic și mijloc. Nu știu cum să explic prea bine, dar din poza reiese ce vroiam să zic. :)) Și faci lucrul ăsta la fiecare fâșie în parte.

E mult de făcut, dar rezultatul e pe măsură. Puteți încerca la o fustiță/rochiță mai multe culori.

Am adăugat rochiței o floricică și o bandă cu puf. Puteți pune margele în talie și tot felul  de chestii drăguțe cumpărate de la mercerie.

Tulul nu e prea plăcut pe piele, de aceea e bine făcută o căptușeală. Eu am pus o rochiță albă de bumbac pe dedesubt, și astfel Roxalia nu a avut probleme cu asprimea tulului.

Asta a ieșit:

12 thoughts on “Cum să faci o rochiță / fustiță tutu?

  1. Esti atat de talentata, tot ce iti propui sa faci iese atat de frumos! Felicitari!
    Iar fetita ta este un copil foarte frumos, sa iti traiasca si sa te bucuri de ea. Multa sanatate si fericire!

    Apreciază

  2. Materialul l-am cumparat din Bacau, dintr-un stand din Miorita. Iar rochita mi-a iesit din ce in ce mai lunga, fara sa vreau. Probabil s-au strans cateva fasii, cele de deasupra care intrau in contact cu alte obiecte, si s-au strans de la sine. Cand am taiat fasiile la inceput, le-am taiat pe toate egale.

    Apreciază

  3. buna.ti-a iesit super rochita.am facut si eu o fustita,dar elasticul pe care am pus tulul parca s-a intepenit,nu mai e elastic,e fix.ajuta-ma te rog,daca stii,cum sa inchei acum fustita sa ii fie buna,ca e fixa…nu se intinde.ms

    Apreciază

  4. sorry, dvs sa inteleg ati legat 150 de fisii pe elastic? si nu am inteles fraza: „Se pregatesc fasiile. Am taiat fasii lungi de 120 cm, si subtiri de 7 cm (cu aproximatie, nu conteaza daca nu sunt egale). Lungimea pe care o taiem este intotdeauna dubla plus 5 cm fata de lungimea finala deoarece fasiile sunt legate indoit. Fasiile nu vor ramane drepte pe rochie ci se vor strange un pic, de aceea e bine sa calculati mai mult.” , cum adica „dubla plus 5 cm fata de lungimea finala” ?? si „Fasiile nu vor ramane drepte pe rochie ci se vor strange un pic, de aceea e bine sa calculati mai mult.”-ce sa calculam? te roog, merci frumos!!

    Apreciază

  5. da, si daca 600cm, si v-au iesit 150 fisii, reiese ca fiecare fisie avea 4 cm, dar dvs scrieti de 7cm, nu inteleg, merci tare frumos!! apropo, sub aceasta fustita, ati avut ceva doseala, da? dar daca nu se pune doseala, se vede oare pielea? ori fisiile sunt dese si nu se observa?

    Apreciază

Lasă un comentariu

