2 ani si 10 luni

Nu am mai scris de ceva vreme pe blog, dar nici nu mi-e dor. :)) Pofta am de scris, doar ca am o usoara indolenta cand stiu ca trebuie sa deschid laptopul, sa intru pe wordpress, sa dau „new post”, sa incep sa scriu… pfff, va dati seama cati pasi am de facut? :)))

Dar! Zilele trecute Roxalia a spus cateva chestii, si daca nu le scriu aici, cu siguranta le voi uita. Nici macar in jurnalul ei nu am scris nimic de la 2 ani. :(

Asa ca incep cu liniuta. :))

Ba nu. Cu stelute.

* Ma indreptam cu ai mei parinti si Roxalia spre o destinatie. In masina, o intrebam cine o iubeste pe ea cel mai mult. Parintii mei, ambii pe capul ei cu „nu-i asa ca eu?” Roxalia, foarte hotarata spune „nu, mami”. Iar tatal meu incerca sa o convinga ca el o iubeste cel mai mult, dar ea ramanea pe aceeasi idee. Si mi-a trecut prin cap sa o intreb de ce crede acest lucru, de ce mami o iubeste cel mai mult.

Raspunsul ei: „Mami ma ajuta cu puzzle-ul, mami imi pune animalele pe ableta (jocuri cu animale pe tableta), mami ma duce la ‘diniţă (gradinita), mami da pupa, mami ma duce la nani, mami imi da pipa (lapte)…”    Plus alte lucruri pe care le facem impreuna.

Cam de asta crede Roxalia ca o iubesc… ca am grija de ea. :))

* Roxalia are un an si o saptamana de cand merge incontinuu la gradinita. A invatat foarte multe lucruri, a inceput sa vorbeasca (stalcit), stie sa numere pe engleza si romana, stie engleza cat de cat la un nivel ft mic (toate culorile, numerele pana la 10, cateva animale), e foarte perspicace… si se prind lucrurile de ea, ca apa pe buretel. Si pentru ca nu e sub supravegherea mea totala, nu pot filtra lucrurile pe care le invata. Si intr-o zi, in timp ce rezolva un puzzle digital, spune foarte clar (R-ul il zice bine…fata de C, pe care il pronunta T): „Oh! Fir-ar!”

Am inlemnit. Am intrebat-o de unde a invatat, si se tot fastacea, nu imi dadea niciun raspuns concret. Am sunat-o pe mama, si mi-a spus ca ea in niciun caz nu foloseste expresia asta. Dupa cateva minute, Roxalia spune din nou „Fir-ar sa fie!” Si atunci i-am interzis sa mai spuna asa, dupa o explicatie pentru nivelul ei. Si chiar s-a abtinut si in prezenta mea nu am mai auzit-o cu aceasta expresie.  Peste o saptamana, se uita la Winnie The Pooh… eu stateam langa ea pe laptop, dar ca intotdeauna cu atentia spre ea. Si aud deodata ca Winnie spune „Fir-ar!” Si Roxalia deodata „Mami! Mami! uite, a dis (zis) Fir-ar!”  Ca si cum, nu e nimic gresit in a folosi aceasta expresie, ea de ce nu ar folosi-o? Pana si Winnie o foloseste. :)) I-am spus ca nu e frumos, si asa a ramas! A uitat de acea expresie. Dar, ca sa vezi! Ce poti invata din desenele animate… ;))

* La un moment dat cand ii faceam cateva poze in pat, se pune deodata in pozitie de spagat, si imi spune :”Vreau o poza asa!”  Si uite ca am aflat ca stie sa faca si spagatul. :))

Lasă un comentariu

