Jurnal de mămică: 3cu5

Roxalia a implinit astazi 3 ani si 5 luni. Sa trasez cateva lucruri cu aceasta ocazie.

* Este minunata! Desi in ultimul jumatate de an a fost cam obraznica-incapatanata-rasfatata, de vreo 3 saptamani e mult mai intelegatoare. In schimb la gradinita mereu a fost intelegatoare, doamnele o lauda ca asculta de ele mereu, ca executa toate activitatile, ca nu plange, etc. Apropo, in nicio zi de cand o duc la aceasta gradinita (din sept 2013) nu a plans la plecarea mea. La cealalta  gradinita mai era mofturoasa uneori, si asta pentru ca era prea mica, am dus-o de la 1 an si 10 luni, dar cu timpul s-a obisnuit si iata ca acum e innebunita sa mearga la noua gradinita. Mai greu e cu trezirea de dimineata, pentru ca in fiecare seara se culca intre 23:30 -00:30. Oricat as vrea sa o culc mai devreme, nu reusesc. Si poate e mai bine asa, caci avem mai mult timp sa petrecem impreuna. Eu lucrez pana la 7 seara, si numai bine atunci se termina si programul de la gradinita. Daca as culca-o pe la 22, am petrece doar 3 ore impreuna/zi, ceea ce mi s-ar parea foarte putin.

* Ma face sa ma simt bine (mandra-sa-zicem). Cand se pregateau la gradinita pentru o lectie deschisa, Roxalia a fost singura care a stiut ca trenul merge pe şine. Chiar daca nu spune toate cuvintele corect, imi place mult sa o aud vorbind „toddlereste”. O sa am la dispozitie toata viata mea sa o ascult vorbind corect, dar perioada asta nu mi-o mai aduce nimeni inapoi.

* Uneori se joaca cu papusi o ora sau doua incontinuu, fara sa aiba nevoie de mine. Si scenariile sunt grozave, si bazate pe bunele maniere. De multe ori trag cu urechea, fara sa o privesc… caci altfel daca vede ca sunt atenta la ea, se rusineaza si se opreste pentru putin timp:

Exemple auzite: „Iarta-ma, te rog, sora mea!”, „Ai parul foarte frumos!”, „Multumesc, si tu, de asemenea!”, „Scumpo, vii te rog cu mine?”, etc.

De multe ori ea este „doamna educatoare”, eu si papusile ei suntem copiii. Si ma imbraca din cap pana in picioare in buline rosii. :D

~.~

Acum cateva seri mi-a pictat acest lucru:

DSCF50061

Ghiciti ce este:

a.) robot de sudura cu arc electric;

b.) robot cu culisa inchisa si 3 articulatii;

c.) robot scalar;

d.) robot pasitor;

e.) robot umanoid;

f.) robot BEAM;

g.) un cal.

Ati ghicit! Este un cal. Iar chestia albastra din spate este „o gheată, adică copita, mami”

Asa arata un cal in imaginatia ei, si l-a desenat asa cum si-a adus aminte din trecut, fara sa aiba inspiratie in fata.

~.~

In fiecare zi o intreb cat de mult ma iubeste, si de fiecare data primesc un raspuns nou. Cum au decurs ultimele zile:

1. – Roxalia, cat de mult ma iubesti?

– Cât e lumea!

2. – Rox, cat de mult ma iubesti?

– Uite pana aici! (si imi arata tastatura… deci distanta de vreo 20 de cm, atat.)

3. – Cat de mult ma iubesti, mami? o intreb.

– Ca cerul.

– Cat e cerul?

– Nu. Ca cerul.

– Am inteles.

4. Fiind in dormitor: Cat ma iubesti, Roxalia?

– Ridica-ma aici. (arata spre cornisa patului, care e destul de inalta). O ridic, atinge tavanul si imi spune ca pana acolo.

Si mereu imi da alte raspunsuri. Uneori vine la mine din proprie initiativa, se apropie de mine, ma mangaie pe fata, ma strange de gat si cu o privire duioasa imi spune: „Te iubesc, mami! Foarte mult! Chiar foarte mult!”  Ma topesc.

L.e.

Seara, la culcare in pat.

-Roxalia, cat de mult ma iubesti?

– Pana in bec.

– Pana unde?

– Pan’ la usa.

Dupa 5 minute de liniste imi spune: pana in perete te iubesc, mami.

A doua zi dimineata, sambata. Se trezeste, imi zice ca e soare afara. Se duce singura la baie, se intoarce si imi spune „Mami, pot sa ma duc sa ma joc singura?” Ii dau voie. Dupa vreo jumatate de ora, ne intersectam privirile, ne uitam gingas una la alta, si pun intrebarea, al carui raspuns ma distreaza mereu: „Cat de mult ma iubesti?” Si ea usor revoltata: „Ti-am spus aseara la culcare, ca te iubesc pana la bec, pana la perete si pana la pat!!!” Da sa plece.

Si eu o completez „Si pana la usa.”

Pleaca.

 

Lasă un comentariu

