Tipuri de salată

Au trecut luni bune de când nu am mai postat nimic în categoria rețetelor. De un an și ceva, cel mai des îmi pregătesc salate, de minim 10 ingrediente. Mi s-au părut prea ușoare pentru a le posta pe blog. În schimb, Eliza mi-a dat astăzi un imbold, mi-a spus că ea va fi prima care îmi va cumpăra cartea, dacă voi publica una cu rețete. Ei bine, sunt chiar multe cărți cu rețete pe piață pentru a mai apărea și eu, plus că lista mea nu e așa de vastă, dar m-am gândit să mai scriu pe blog, pentru că ar fi o sursă de inspirație pentru persoanele care nu știu cum să mai combine ingredientele. :D

La începutul relației ne scriam într-un caiet de al nostru mai special ingredientele pe care le foloseam la salata din ziua respectivă. Credeam că dacă ne plac atât de mult, vom reveni la ele. Ne-am dat seama ulterior că nu avem când. Sunt atât de multe combinații încât nu se merită să mai mănânci încă o dată același lucru.

Aseară i-am invitat pe fratele meu și pe iubita lui, si ne-am lăudat cu talentul nostru în salate. Au rămas impresionați de gustul bun pe care i l-am putut da unei salate.

În acest post, voi scrie 2-3 rețete.

Salata de aseară (4 persoane):

–          salată valeriană

–          1 avocado

–          1 morcov

–          6 roșii cherry

–          1 castravete cornișor (mare)

–          porumb dulce (cutiuță mică)

–          ardei gras roșu (mic)

–          4 buc ceapă verde

–          120 de gr Feta

–          mușchi file

–          oțet balsamic, sare, ulei de măsline

Noi am pus pe pâine prajită salată de icre cu somon fumee. Combinația este genială. Aveți grijă la oțetul balsamic și la ulei, puneți puțin.

salata valeriana

Continui cu o pagină din caiet, care conține primele două rețete de salate pe care i le-am făcut lui. La început el doar mă ajuta la curățat, nu se băga la alesul ingredientelor. Acum a devenit expert. Știe și cum să aleagă Avocado, și când e cel mai bun pentru Guacamole. :))

P1080979

La brânzeturi mereu schimbăm. Alegem din: mozzarella, emmenthaler, telemea, feta, cașcaval normal sau afumat, parmezan, gouda, urdă, caș, brânză sărată de oaie, brie (pentru că el nu știe că cel de pe exterior e de fapt un mucegai frumos), gruyere, brânză de capră, etc. Eu aș vrea să încerc să pun și brânză cu mucegai la interior (Roquefort), dar nu-i place deloc lui, așa că aștept să mai treacă timpul, poate odată cu relația noastră, i se vor schimba și gusturile. Am reușit să îl conving să mănânce roșii, spanac și altele… deci poate, poate… în curând. :D

Proteine: grătar de pui sau semipreparate: mușchi file, kaiser, piept de pui afumat, pastramă. Mereu le luăm de la firme diferite, pentru a schimba gustul.

Legume & verdețuri: salată (și aici intră mai multe: verde simplă, valeriană, eisberg & co), spanac, mărar, morcov, ardei gras (3 culori), roșii (normale sau cherry), castraveți, ceapă (roșie, albă sau verde), măsline, țelină, andive, usturoi, fasole (mai multe tipuri), ridiche roșie, sfeclă roșie, ciuperci, varză, porumb, etc.

Fructe bune pentru salate (cele pe care le-am încercat deja): avocado, nectarine, struguri, nuci, mere, mango, pepene galben, pere.

Pentru Dressing: oțet balsamic sau lămâie, ulei de cocos, ulei de măsline, ulei de struguri, piper, sare.

Știu că se pot face dressinguri impresionante, și chiar dau gust super bun salatei, dar mereu am încercat să fac salata cât mai light (și așa e de ajuns că bag prostiile de semipreparate). :)) Am pus o dată în dressing, muștarul nostru preferat: muștar Dijon de la Smak. Se găsește cam greu, de câte ori îl vedeam în magazin, ori eu, ori Alin, cumpăram câte 2-3 borcane. :)) De când l-am descoperit la mama lui Alin, nu există să nu îl avem în frigider. Deci îl recomand, și nu neapărat să îl puneți în salată, ci să îl mâncați cu ce vreți voi în loc de muștarul normal pe care sunteți obișnuiți să îl cumpărați.

Următorul pas al nostru este includerea semințelor și mugurașilor.

Pe curând!

UPDATE – 22 mai 2015.

Am revenit. A trecut un an de când am început să punem tot felul de semințe în salate. Și pentru că noi tot cumpăram punguțe din fiecare tip de semințe, Solaris a venit în ajutor.

La întâlnirea bloggerițelor am primit de la ei cadou o punguță cu un mix de semințe de pus în salată, un borcănel de ulei de cocos și o punguță cu semințe chia. Cele din urmă, alături de goji, le pun în laptele cu cereale integrale și fructe confiate de dimineață. Se înmoaie repede și merge de minune combinația asta.

Mixul de semințe pentru salată conține: semințe de susan, semințe de Floarea Soarelui, semințe de in maro, semințe de chia, semințe de pin, semințe de dovleac. Ce vrei mai mult? :)) Mă bucur mult că există produsul ăsta, astfel nu mă mai complic cu zeci de punguțe diferite pe masă când prepar salata. Plus că am mai mult loc în dulap.
image

Între timp am mai descoperit un tip de brânză bun la gust (Fromage de Bellelay de la Tête de Moine), dar care miroase îngrozitor (adică miroase toată casa după ce deschizi frigiderul). Nu mă lasă Alin să intru cu ea în casă, altfel tare aș fi fost curioasă cum s-ar simți într-o salată. :)) Așa că am consumat această brânză de câte ori mergeam la ai mei.  Cu ajutorul unui aparat special, se pot crea floricele de brânză:
image

Lasă un comentariu

