#TheSkinCareTag

Și uite că am acceptat o provocare. De când apar lunar genul ăla de provocări de pe Facebook de genul „Intenția mea este sa umplu Facebook-ul cu bla bla bla, pentru a distrage atenția de la poze si filmulete negative. Dacă vei da un like la această postare, am să îți aleg și ție un bla bla bla” mi s-a cam luat să accept orice tip de provocare. Dar faptul că e pe blog, parcă nu e chiar așa de mainstream.

Așadar, Laura uite-mă aici, răspunându-ți la cele 9 întrebări despre îngrijirea tenului.

1. Descrie rutina ta de îngrijire în 5 cuvinte.

Curățare ten – demachiere ochi – clătire – tonifiere – hidratare.

2. Care este tipul tău de ten?

Endemic. Poate acum la 27 de ani nu mai e chiar așa de catifelat ca acum 10 ani. Țin minte și acum un moment din liceu, când colega mea, Ionela, m-a atins cu dosul palmei (eram conștiente de microbi și atunci) și s-a mirat ce ten mătăsos am. Și îl aveam de vis, fără acnee, și fără să mă dau cu fonduri de ten minune care catifelează pielea. Ba chiar, fond de ten am început să folosesc din când în când abia dupa 20 de ani, pentru că începuse să mi se strice ușor tenul din cauza fumului de țigara din cluburi și din cauza oboselii (na, ani de facultate!). După terminarea facultății (prin decembrie 2009), m-am întâlnit cu Ionela care făcuse între timp cursuri și a devenit cosmeticiană, m-am dus la ea la salon, m-a certat când a aflat că eu nu folosesc apă termala (nu loțiune tonică! – sunt persoane care nu știu diferența). Dar imediat a început să râdă și să îmi spună, că în liceu eu eram un trend setter în beauty advice și îmi învățam colegele care sunt pașii pentru un ten perfect, și iată că după un anumit timp, s-au inversat rolurile. Ce ați învățat din răspunsul ăsta? Că e foarte bine să folosim și apa termală. Bun, trecem mai departe.

3. Care este cel mai bun inamic împotriva coșurilor?

Mibazon – 10 ron – farmacia veterinara. Face minuni! Conține 4 antibiotice, deci nu-l folosiți dacă sunteți însărcinate. Mie mi-a priit când imi mai apărea câte unul la o mie de ani, nu știu cât de bun este dacă sunt probleme grave cu acneea. Și încă o cremă, pe care am descoperit-o anul trecut este Spirulin de la Hofigal (9-10 ron). Crema este verde, dar se face albă pe față (să mutați toată crema într-un recipient mult mai bun, căci cel original se sparge foarte repede, chiar dacă umbli ușor cu el). Eu am dat de Spirulin, căutând pe internet creme pentru cicatrice. Am citit vreo 10 review-uri și era super lăudată de fete ca fiind foarte bună și pentru coșuri, dar și pentru cicatrice, riduri, menținerea elasticității. Am folosit-o și într-adevăr mă trezeam cu pielea mai luminoasă. În privința coșurilor nu știu ce să zic, căci atunci când m-am dat cu ea, nu am avut niciunul, dar dacă mergem pe mâna celorlalte fete, eu zic că merită încercat.

4. Care este produsul tău preferat pentru îngrijirea tenului?

Pfff, nu am doar unul. Le ador pe toate. Eu îmi curăț tenul seara și dimineata cu o măiestrie de nedescris. Nu fac niciodată pe fugă și nici nu sar peste etape. Rutina îmi ia în jur de 10 minute (fără spălatul pe dinți, pe care îl execut de 3-4 ori pe zi). Mamei mele îi ia jumătate de oră, are un ritual mult mai bogat, și face asta în fiecare dimineață și seara, de vreo 22 de ani. Și nici nu iese din casă până nu parcurge toate etapele. Are un ten de invidiat, și când mai merge prin magazine să îi cumpere Roxaliei câte ceva, toți cred că de fapt ea este mama fetiței mele. :)) Stați să vezi cu ce reacții se lasă din partea oamenilor când află că de fapt ea este bunică… unii își fac și cruce.

Având o mama atât de interesată de tot ce înseamnă frumusețea/sănătatea corpului și a tenului, vă dați seama cam cum am fost crescută eu. De aici a și zis Ionela că am fost un trend setter în anii 2002-2006, pentru că pe multe dintre fetele din clasă le-am învățat ce mă învățase pe mine mama.

Revenind puțin la produsele preferate, nu sunt fidelă unei anumite firme. Ba chiar abia aștept să termin recipientul unui produs cosmetic, să încerc ceva nou. Sunt ca un copil mic care se plictisește repede. La 14 ani când am primit primele instruiri de la mama, am început să folosesc sistemul delicat de la Artistry (hmm, cred că era roz pe atunci) și am folosit acel tip de sistem până să plec la București la facultate.  Mama era și este fan Amway (și nu, nu este reprezentant), toate produsele pentru îngrjirea pielii și a tenului, de acolo și le cumpără. În schimb eu am rămas fidelă unui singur produs de la ei, și poate că nu îmi vine nici să-l schimb după 13 ani, deoarece e vorba de ochi (și țin prea mult la ei). Este vorba de demachiantul de ochi și buze, în două straturi. Este delicat și nu mă ustură ochii de la el. O bilă albă are și pentru că datorită conținutului de ulei de ricin, mi-au crescut genele în tot timpul ăsta. Acum o săptămână, când m-am întâlnit cu mama, și m-a privit mai bine din profil, a crezut că mi-am pus gene false, și eu eram dată doar cu un strat de mascara. Momentan, tot de la Artistry, folosesc de un an de zile, serul Youth Xtend, care se dă dupa tonic, și înainte de crema hidratantă.

5. Șervețele demachiante: da sau nu?

În niciun caz. Deși am primit pachete gratuit la anumite produse, nu le-am folosit niciodată pentru față. Mi se pare o crimă pentru ten… bine, vorba vine – crimă e când nu te demachiezi deloc, dar dintre toate produsele de îngrjire, șervețele demachiante ar fi pe ultimul loc. E ca și cum ai învârti impuritățile pe tenul tău, le muți de pe partea stângă a obrazului, pe partea dreaptă. Tu vezi că se murdărește șervețelul, și crezi că s-a luat tot, dar știi cât a mai rămas pe ten din impurități? Eu zic că vreo 60%. Imaginați-vă astfel: puneți o bluză la spălat, o lăsați acolo un timp ca să iasă mizeria, după care o scoateți, o stoarceți și o puneți la uscat, fără clătire. Ce spuneți? Toată mizeria a rămas în apă sau a rămas o parte și pe bluză? Exact! Același lucru este și cu șervețelul demachiant, el este apa din poveste și bluza este tenul vostru.

6. Toner: da sau nu?

Categoric da. Nu se poate renunța la apa tonică, deoarece vine în completarea acțiunii gelului de curățare, eliminând resturile de machiaj, celulele moarte și impuritățile. Și mai ales doar tonicul poate lua pelicula de la suprafața tenului pe care o lasă demachiantul, chiar și după clătirea lui. În plus, loțiunea tonică stimulează și reîmprospătează tenul, prin menținerea pH-ul natural al pielii, și joacă un rol fundamental în reducerea porilor dilatați, prin închiderea lor.

De două săptămâni folosesc un tonic de la Alverde Naturkosmetik (luat de la dm) ce conține minerale și micronutrienți de argilă plus extract de cohosh negru. Chiar se văd bucățele de argilă când torn câteva picături pe dischetă.

7. Produse high-end pentru ten sau produse high-end de machiaj?

Depinde, prefer și unele produse low-end, dar și high-end – și pentru machiaj, și pentru îngrijirea tenului. E în regulă pentru mine să testez și produse la un pret mic, dacă aud că sunt foarte bune.  La urma urmei contează calitatea și cum se înțeleg aceste produse cu tenul nostru și mai puțin important e prețul. Un preț mic nu înseamnă calitate mică. O zic din experiență. Uite, de exemplu, uleiul de cocos Mayam, care costă apx 15 ron – 100 ml. E un produs care face minuni părului și pielii. Zilele următoare voi face un review și vă voi vorbi despre acest ulei magic.

Și încă un exemplu, ar fi minunatele produse organice de la Julie, ce au un super preț. Anul trecut am scris aici puțin despre entuziasmul pe care l-am avut când le-am descoperit.

8. Care e cel mai ciudat produs pe care l-ai folosit în îngrijirea tenului tău?

Pe la 17 ani mi-am făcut o mască urâtă tare. :)) Conținea doar un gălbenuș de ou și brânză de vaci (pentru hidratare). Nici nu vă imaginați cam cum a arătat fața mea timp de 20 de minute, și se mai și scurgea brânza aia înspre gat. Îmi aduc aminte că tata s-a speriat de mine când m-a văzut.

9. Cele mai bune sfaturi pentru un ten frumos:

– începem cu demachierea ochilor, dacă este cazul, si clătire. Nu frecăm genele, ci mai înâi ținem discheta cu demachiant vreo 30 de secunde, ca o compresă pe gene, în așa fel încât rimelul să se înmoaie pentru a fi luat ușor, fără a rupe genele.

– urmează neapărat gel de curățare, care se duce prin spălarea tenului, și nu acel tip de lăptișor care se șterge cu șervețelul uscat. E recomandat să facem un pic de masaj circular cu gelul, aproximativ 2 minute, ca să se ducă toate impuritățile;

– după, folosiți loțiune tonică obligatoriu;

– la mine urmează serul, dar nu trebuie folosit neapărat.

– cremă de ochi specială, care se aplică doar cu degetele inelare (deoarece cu ele nu poți apăsa cu mare forță pe zona sensibilă din jurul ochilor), și se începe de la colțul ochiului exterior spre interior; pe această zonă nu se aplică niciodată gelul de curățare și loțiunea tonică;

– crema hidratantă sau ulei (de cocos, de broccoli, etc); la aplicarea ei/lui, se face masaj de jos în sus, cu mișcări verticale rapide;

– o dată pe săptămână folosiți exfoliant. Alegeți un produs ale cărui particule nu zgârie fața.

– o dată pe săptămână sau la 2 săptămâni, făceți-vă diferite măști în casă.

– folosiți produse potrivite tipului vostru de ten;

– eu nu exagerez cu fondul de ten, mă dau cu el doar la evenimente sau când știu că ajung într-un loc cu mult fum. Încercați să înlocuiți fondul de ten în timpul zilei cu o cremă de zi ce are SPF < 20.

Nu uitați, o seară dacă nu te demachiezi (chiar și dacă nu ai folosit machiaj), ți se îmbătrânește tenul cu 7 zile. Asta mi-a zis-o mama pe la 14 ani, ca să înțeleg cât de serioasă-i toată treaba cu grija pe care trebuie să o avem pentru ten.

Dar cel mai mult și mai mult, iubiți! Când ești îndrăgostită și iubești cu adevărat, se eliberează hormonii fericirii, și astfel tenul strălucește și tu vei radia! Iubirea este ingredientul cel mai de preț!

Nu țin morțiș să dau leapșa mai departe, dacă ești femeie, ai blog, și dorești să răspunzi la întrebarile de mai sus, mă poți menționa în postare, considerând că ți-am dat leapșa special ție. ;))

Câteva dintre produsele pe care le folosesc în această perioadă

Câteva dintre produsele pe care le folosesc în această perioadă

2 thoughts on “#TheSkinCareTag

  1. Pingback: Nu l-aș numi testament… | Confessions of a first time mom…

Lasă un comentariu

