Ip-uri & co

Notă: Postarea am scris-o în vară, dar nu apucasem să o recitesc pentru a o putea publica, am salvat-o în drafts, și s-a așternut praful pe ea. Astăzi l-am șters.

Probabil majoritatea ne-am dori ca pe site-urile de socializare să existe o anumită securitate pentru fiecare om de rând (și nu doar pentru Mark și pentru oamenii specialiști în IT pe segmentul ăsta :))). Adică în momentul în care cineva intră în contact cu tine pe Facebook, tu sa îi poți vedea ip-ul și alte informații. Cred ca mulți s-ar cuminți și astfel nu s-ar mai trimite zilnic milioane de mesaje de hărțuire.

O veste bună este că întotdeauna cel care are blog știe exact cine intră și îi lasă comentarii. Apare Ip-ul, și de acolo e ușor să afle mai multe date personale, în caz de o persoană l-a supărat prin mesajul transmis.

În plus, dragi bloggeri, vă mai puteți instala ceva super tare: Stat Counter. Apare tot-tot-tot! Și după ce vă faceți cont acolo, vă recomand să vă descărcați aplicația și pe mobil.

Apare așa: adresa ip-ului, locația, ce anume a vizitat la tine pe blog, ce cuvinte a căutat, ce browser folosește, ce sistem de operare are, rezoluția folosită, câte pagini de pe blog a vizitat la ultima intrare, câte intrări a avut în total de pe acel ip, durata vizitei și ora ieșirii de pe blog, linkul de intrare și cel de ieșire.

Interesant, nu?

Și ca sa nu ziceți că vorbesc aiurea, vă fac un print screen (dați click pentru zoom). Voi ascunde parțial din adresele ip-urilor, că nu e frumos să le dezvălui. E bine să le văd doar eu. :))

Ipuri blog 1

Facem un pic de analiză pe print screen.

  1. Luăm ca exemplu, cel de al treilea vizitator din listă, o persoană din Malta. Linkul de referire este chiar URL-ul blogului, asta înseamnă că știa de blogul meu deja și a intrat pe el direct, și nu prin Google. În stânga sus la el apare „Page views: 24 (23 this visit)”, însemnând că astazi a citit 23 de pagini (nu neapărat 23 postări, ci chiar mai multe), iar cu câteva zile în urmă a mai intrat o dată de pe acest ip. Durata vizitei: 1 oră și 36 de minute. Dacă a stat atât de mult pe blog să citească, șansele să fie român sunt mari (de fapt 98% româncă, blogul meu nu e atât de interesant pentru bărbați :))). Când intrasem mai devreme pe S.C., îmi apărea tot la acest ip, la durata vizitei 45 de minute și un alt link de ieșire (postări din luna septembrie 2014). Am dat refresh la câteva minute, se aduna durata vizitei și se schimba linkul de ieșire, adică ultima pagină citită în acel moment. Deci clar era online la mine pe blog. Am observat că i-a plăcut să îmi citească postările pe luni de zile, cronologic. Ce să zic.. mă bucur când intru pe Stat Counter, și observ cum lumea intră pe blog și îmi citește mai multe postări, una după alta, câte 2-3 ore.
  2. Ip-urile nu arată mereu 100% locația bună. Dacă luăm tot exemplu ip-ul din Malta, și îl punem pe acest site, îmi arată posbilitatea ca acest ip să aparțină altor 2 locații din Malta. Dar cred că pentru orașele din Romania treburile merg altfel. Aici îmi apar și comunele uneori. :D
  3. Exemplu de search pe blog: la prima persoană din listă apare că a dat căutare cu „femeia Gemeni”. De când am publicat postarea cu Femeia Scorpion, mulți își caută zodia, e cel mai des tip de căutare la mine pe blog. :D
  4. Sunt persoane care își uită telefonul sau laptopul deschise pe blogul meu, astfel nu îmi explic durate ale vizitei de câte 10-13 ore. :D Uite:

ipuri blog 2

Mie nu îmi salvează fiecare om care intră în parte, ar trebui să plătesc un abonament pentru extra info și nu vreau să fac asta căci nu ma interesează ip-urile care-mi intră zilnic. Mă interesează doar la comentarii, și acolo îmi afișează oricum WordPress-ul ip-ul mereu. Dar trebuie să ne punem întrebarea dacă un site gratuit oferă atât de multe informații, vă dați seama câte putem afla cu bani de oriunde?

Nimic nu e sigur, în nicio platforma din mediul online nu ești în siguranță. Mai bine să se oprească oamenii din a face cyberbulling, decât să ajungă să mănânce terci de ovăz, cot la cot cu violatorii din Vaslui. Just sayin’.

Zi frumoasă!

One thought on “Ip-uri & co

  1. Pingback: Alege să fii bun! | Confessions of a first time mom…

Lasă un comentariu

