18. Jurnal de sarcină – Gravidele – fiinte cu 2 inimi

Se spune ca sunt creaturi minunate cu miracolul vietii in ele. Nu oricine are darul de a crea o viata, dar eu iau parte la acest minunat proces.

Dupa ce am citit multe articole despre “frumusetea femeii gravide”, am observat ca multi considera femeile gravide foarte frumoase, dupa care urmeaza mamele si apoi miresele. Femeile gravide sunt frumoase, din prima pana in ultima luna de sarcina. Mai frumoase decat in celelalte zile, cand poate ca arata bine, dar evolueaza banal de la draguta pana la sexy.

Altii considera ca nu toate gravidele sunt frumoase, ci doar cele care iubesc, cele care au plamadit din dragoste, cele care nu fac un copil sa intre in randul lumii sau sa tina legat de ele un barbat, sau pentru bani.

Mai sunt persoane de parere ca frumusetea care innobileaza chipul unei femei gravide nu e generata neaparat de sentimentul matern si de copilul ce sta sa vina, ci de la multumirea ei interioara ca e iubita si ca dragostea ei s-a implinit intr-un mod atat de frumos.

Parerea mea: Desi imi plac gravidele si le consider pe majoritatea frumoase/speciale, sunt 2  lucruri care nu-mi plac la unele dintre ele:

1.      Nu inteleg gravidele care profita de starea lor pentru a manca in nestire, sau cele care se scuza cu „trebuie sa mananc pentru 2”… desi se stie ca normal ar trebui sa mancam cu 180- 300 de calorii in plus pe zi. Si dupa ce ajung sa se ingrase super mult, dau vina pe sarcina sau pe copil.  In niciun caz nu sustin pregorexia, dar mancatul echilibrat si sanatos e cel mai bun!

2.      Gravidele care au impresia ca nu conteaza cum trebuie sa se imbrace in timpul sarcinii. Dupa ce ca fizicul se schimba tot mai mult, ele mai contribuie si la deteriorarea imaginii exterioare cu o tinuta neingrijita si neasortata. O femeie adevarata stie ca aspectul fizic conteaza indiferent de starea ei!

Imi place cand merg pe strada, si observ multe fete/femei care imi zambesc fara sa ma cunoasca. Unele mai indraznete intra in vorba cu mine sau ma roaga sa le las sa puna mana pe burtica. Cel mai ciudat, si oarecum neplacut, este cand sunt fluierata din spate de baieti… evident de cei care nu m-au vazut din fata si nu au observat ca sunt insarcinata. La inceputul sarcinii cand burtica nu era prea mare, mai intelegeam, dar uite ca mi s-a intamplat si acum, in luna a 8 a. Am trecut pe langa un liceu, si din spate veneau 2 adolescenti care tot comentau despre mine („ce bine arata tipa asta”, bla bla bla). Imi venea sa ma intorc brusc cu fata la ei, sa le observ reactia, dar nu am vrut sa le stric ziua :)).

Daca ar trebui sa dau o nota sarcinii mele, as da 9,5.  Si asta pentru ca nu mi-a fost rau, nu ma misc greu, nu merg cracanata ca o ratusca, nu mi-a aparut masca de gravida, nu m-am ingrasat  decat a trebuit, etc. Am noroc ca burtica mea este destul de ingusta, si din spate nu se vede talia ingrosata. Picioarele si bratele au ramas la fel de subtiri. Astazi mi-a spus cineva: „Nu imi vine sa cred cat de bine arati!  Mai bine decat unele femei care nici macar nu sunt insarcinate.” Si aici se refera si la pielea care straluceste foarte tare, la faptul ca nu am vergeturi, sau pic de grasime. O burtica de gravida intinsa e mult mai frumoasa decat o burtica cu grasimi, desi a unei gravide e mai mare.

Cel mai tare m-a deranjat in sarcina, schimbarea frecventa a starilor emotionale… schimbare specifica gravidelor datorita modificarilor nivelului hormonal (hormonul hipofizar, prolactina, in combinatie cu estrogenul, creeaza adevarate furtuni emotionale in sufletul gravidelor). Constientizez ca nivelul meu de sensibilitate este mult mai exacerbat, insa nu ma pot lupta eficient contra propriului meu organism si de aceea am nevoie de gesturi/vorbe delicate din partea tuturor  in aceasta perioada. Ma deranjeaza anumite lucruri minore, care inainte nu ma deranjau. De exemplu, daca cineva imi vorbeste pe un ton putin mai agresiv, ma supar  si imi trece greu. :)) Nu suport nici sa mi se zica ce trebuie sa fac, sau sa nu fac in sarcina (mai ales sfaturi venind din partea unor persoane care nu ma cunosc). Si asta pentru ca sunt 100% informata si m-a atras inca de la inceput sa ma informez despre tot ce are legatura cu odiseea sarcinii. Totusi am noroc ca toate schimbarile acestea nu sunt transformate in adevarate stari depresive.

P.S.  Stiati ca  o femeie insarcinata produce mai mult estrogen intr-o zi, decat produce o femeie care nu este insarcinata in 3 ani ?

Lasă un comentariu